tuff brud i lyxförpackning

Med toffsen halvt på huvudet, ögon som hängde,
gamla studenttröjjan i högsta hugg gjorde jag entré
i Stockholm.
Bussresan gick bra, sov fram & tillbaka och kollade på klockan varje timma.

Jag traskade in på Centralen och lyckades både fixa
T-bane kort och faktiskt hamna vid tunnelbanan, för bra för att vara sant
men där tog de stopp.
fram med mobilen och väcka syrran var det som gällde,
efter en guidning lyckades jag ta mig hem till henne.
Malin bor i Kollektiv tillsammans med två andra tjejer.

de bjöds på banangröt MUMMMS kan ja säga, te och mackor.
vilken start!
Malin försvann till skolan och jag i sängen för att ta igen lite sömn.
picknick väntas  =)


Världens finaste Syster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback