MAT ÄR MUMMA!

Jag skäms inte för att säga att jag älskar faktiskt mat!
jag vet ju hur många tjejer som faktiskt har ett stort problem med
mat, vilket jag både sätt och upplevt bland vänner till mig!
Jag är glad att jag aldrig fastnat i träsket- jag strejkar från mat.
det är hemskt att se och känna sig så hjälplös- för i det stora
hela är det bara än själv som hjälpa till!


ända sen jag kan minnas har vi alltid
haft middagar hemma!
Maten har alltid vart klar till en viss tid, oftast
tills pappa kom hem från jobbet då min mamma
var sjukskriven när jag var yngre, och kunde se
till att samla vår lilla familj!
Jag tänker på alla som fått leva på mackor, makaroner, hamburgare m.m.
Det smidigaste, det mest osunda och jag vet inte vad jag ska kalla det.

och då kan jag lägga handen på hjärtat att jag säga att jag är glad över att min
mamma var sjukskriven och tog hand om mig&malin på ett helt underbart sätt!
i familjer där mat inte vart den viktiga punkten i tillvaron tror jag
lätt på att det kan dyka upp problem längre fram!



och det här med att samla familjen- det vet jag tillhör vanligheterna!
Men vi har något unikt!
vi kan sitta och prata från en-två-tre timmar utan att tröttna på varandra!
minst en timma varje gång då vi är samlade!
Jag har haft vänner & framför allt pojkvänner som tyckt att det har
vart lite jobbigt- därför var jag himla glad när Markus träffade min familj
första gången. thank goooood för att han är villig att prata lika mycket
som oss andra!

fast det bästa av allt är - vi är aldrig osams. malin&pappa kan hamna
i politiska diskussioner- mamma&jag lever då i andra världar!
annars brukar jag underhålla min familj och dansa till radion!

nu undrar ni säkert- vad vill hon komma fram till?
jo två saker!

ÄT KÄRA VÄNNER- ÄT&MÅ BRA! Se till att röra på er, lev livet med ett bra och sunt samvete!

och jag lovar att ni kommer orka så mycket mer!


Nummer två- MAMMA&PAPPA&MALIN - ÄLSKAR ER! <3



och nummer tre som en liten parentes- Jag lagar mat nästa varje dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback