Kvar i nått jag lämnat

Kajsa- Markus, vet du vad jag brukade göra när jag var liten?
Markus- nej, eller vad tänker du på nu?
Kajsa- jag brukade plocka potatis, och det var bland det roligaste jag visste
Markus- och nu är bloggar det roligaste du vet?

Under kvällen när jag stod och wookade kyckling
började mitt huvud arbeta.
Jag tänker verkligen på hur allting hela tiden förändras,
hur snabbt det faktiskt händer.
Det finns säkerligen dom barnen som plockat potatis med
sin familj och tycker det är livet,
men jag tror den större procenten sitter framför datorn.

för att det är så det är nu.

Förut ringde man till folk för att höra hur man mår,
nu är det snabbchatten på FB som gäller.
Förut skrev man brev, brev som man sparade
för att ha som minnen
Nu är det mail, mail som man läser och raderar.
Förut skrev man sin privata dagbok,
nu blottar man sina inre tankar på en blogg för kända och okända människor.
detta handlar inte om att jag vill vara en bakåtsträvande
person som tyckte det var bättre förr utan det handlar mer om
att livet kommer och går, inget består.
Lev i nuet, ta vara på alla möjligheter
och givetvis så är det inte alltid så här,
men mer eller mindre i stora drag.

- jag är 21 år, och jag har en
höst och jag har pengar.
det är nu du har möjligheten
eftersom utveckligen går så fort
vet iallafall inte jag hur mina chanser
ser ut om några år.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback