blodprovet... damdamdam

Som jag skrev i tidigare i veckan, att jag skulle ta mig över det.
I made It.
jag var i grunden kanske lugn, och kände när jag cyklade ner mott legevakten att jag faktiskt
skulle klara av det här.
Ett litet samtal med min kära läkare om hur jag mådde och varför jag ville ta blodprov. Jag sa som det var att jag rätt och slätt inte kollat upp min blodvärden sen jag var ett litet litet barn.
Blodtryck först, bara det tycker jag är obehagligt och gör mig svimfärdig, när det vita bandet kom fram för att "få fram ådrorna" brast det, jag grät och grät och sa att jag var livrädd, fick lägga mig ner och allt gick rätt fort men känslan efteråt var värst.
kände mig tom, matt, blev, illamående.
Men jag gjorde det tamigfan! själv, och detta mina vänner.... detta är stort.

Resultatet kom fort, har bra värden i allt utom ett.
Jag har högt TSH värde, och ska komma på ny kontroll om åtta veckor, ev tidigare.



vi går en spännande vår till mötes, helt klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback